خرید برق بالای یک مگاوات

توانمندسازی کسب و کار شما با خرید برق بالای یک مگاوات

به دنیای خرید برق بالای یک مگاوات خوش آمدید!

جایی که با ارائه راهکارهای پیشرفته، قصد داریم به شما کمک کنیم تا روش‌های دسترسی و استفاده از برق را بهبود بخشید. با تکنولوژی‌ها و تخصص‌های ما، هدف ما تحولی در روند دستیابی به برق برای شما است. با کشف مزایای کلیدی خرید برق بالای یک مگاوات و تأثیر آن بر عملکرد کسب و کار شما، به ارتقای چشمگیری دست خواهید یافت.

خرید برق بالای یک مگاوات

خرید برق مشترکین بالای یک مگاوات

چرا باید برق بخریم؟

خرید برق از مهمترین دغدغه‌های مشترکین با دیماند (قدرت) قراردادی بیش از یک مگاوات است، که شرکت پیمان انرژی پاسارگاد، توانسته است تمامی نیازهای خریداران برق را هم در بازار بورس انرژی و هم در قراردادهای دوجانبه برق پاسخ دهد.

شیوه‌نامه خرید برق بر پایه مصوبه شماره 82357/ت57467هـ مورخ 1399/07/20 هیئت وزیران و همچنین مصوبه وزیر نیرو در تاریخ 1401/12/27 به شماره 1401/69384/20/100 با عنوان دستورالعمل توسعه مبادلات برق ابلاغ گردیده است.

تاریخ اجرای نحوه خرید برق توسط مشترکین با دیماند قراردادی بیش از یک مگاوات توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی توانیر مطابق با نامه شماره 1402/19706/200 مورخ 1402/03/20 از ابتدای خرداد 1402 تعیین گردید. همچنین مطابق با ماده 16 قانون جهش تولید دانش‌بنیان، از ابتدای سال 1402 مشترکین صنعتی با قدرت مصرفی بیش از یک مگاوات مکلف گردیدند 1% از انرژی الکتریکی اکتیو مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر یا تابلوی سبز بورس انرژی و یا قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین نمایند. مطابق با رویه جدید بازار برق، مشترکین با دیماند قراردادی بالای 1 مگاوات می‌توانند علاوه بر خرید 99% از انرژی اکتیو مصرفی خود، 1% برق سبز مشمول ماده 16 قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از خرده‌فروش ممتاز صنعت برق، شرکت پیمان انرژی، تأمین نمایند.

از چه روش­ هایی امکان خرید برق وجود دارد؟

خرید برق عمدتاً از دو روش تابلوهای بورس انرژی و خرده‌فروشان دارای مجوز از وزارت نیرو هستند. شرکت بازرگانی پیمان انرژی پاسارگاد دارای پروانه خرده‌فروشی برق از وزارت نیرو با ظرفیت معاملاتی 600 مگاوات در هر ساعت است. همچنین این شرکت در حال حاضر برق بیش از 100 مشترک صنعتی با ظرفیت بیش از 300 مگاوات در هر ساعت را تأمین می‌نماید. اگر قصد خرید برق را دارید، کافیست با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید تا شما را در تمامی مراحل یاری کنند.

خرید برق مشترکین بالای 1MW

مزایای خرید برق از شرکت پیمان انرژی پاسارگاد 

پیش نیاز خرید برق چیست؟

جهت خرید برق، بایستی الحاقیه قرارداد انشعاب برق (که با عنوان الحاقیه نیابت شناخته می‌گردد) فیمابین مشترکین و شرکت‌های توزیع نیروی برق یا برق منطقه‌ای منعقد و مبادله گردد. مطابق با تبصره ذیل بند 2 ابلاغیه رویه تعیین مابه‌التفاوت و محاسبه صورتحساب مشترکان با قدرت بیش از یک مگاوات، شرکت توانیر به شماره 1402/11/31279 مورخ 1402/03/24، مسئولیت عدم مبادله الحاقیه قرارداد انشعاب برق بر عهده مشترکین خواهد بود. شایان ذکر است که جهت خرید برق، نیاز به هیچ گونه تغییری در انشعابات برق مشترک نیست.

چگونه مصارف خود را تشخیص دهیم؟

مصارف خریداران برق با قدرت قراردادی بیش از یک مگاوات به سه بخش کم­ بار، میان بار و اوج بار تقسیم می­ شود. در صورتی که مصرف متوسط ساعتی در هر بازه مصرف با یکدیگر برابر باشد، بار مصرفی بعنوان بار پایه شناخته می شود. بازه های کم ­بار شامل 8 ساعت، میان ­بار شامل 12 ساعت و اوج ­بار شامل 4 ساعت بوده که بسته به نوع صنعت و حوزه جغرافیایی می­ تواند متفاوت باشد، اما ساعات کشوری معاملاتی ثابت است. معاملات و خریدهای مشتریان با دیماند (قدرت) قراردادی بالای یک مگاوات با شرکت پیمان انرژی بصورت بازه ­های کم­ بار، میان ­بار، اوج بار و همچنین بار پایه قابل انجام است. کافیست مصارف لحظه­ ای را از کنتور خود در هر سه بازه قرائت کرده و در اختیار کارشناسان این شرکت قرار دهید.

هزینه‌های مرتبط با خرید برق چگونه محاسبه می‌شوند؟

اگر مشترکین با دیماند قراردادی بالای 1 مگاوات اقدام به خرید برق از شرکت پیمان انرژی ننمایند، هم در اولویت مدیریت بار قرار گرفته و هم موظف به پرداخت 99% هزینه برق اکتیو با ضریب 1.2 حداکثر نرخ معاملاتی بازار برق (که ماهانه توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران محاسبه و ابلاغ می‌گردد) خواهند گردید. بعلاوه، مشترکین مکلف خواهند شد 1% باقیمانده از انرژی اکتیو مصرفی خود را با نرخ اعلامی ساتبا تحت عنوان مشمول ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان (برق سبز) به توانیر پرداخت نمایند.

تنها هزینه‌ای که مشترکین جهت خرید برق به شرکت پیمان انرژی پاسارگاد پرداخت می‌نمایند، هزینه انرژی الکتریکی اکتیو مصرف‌شده در بازه‌های زمانی کم‌بار، میان‌بار، و اوج بار و برق سبز به همراه مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها می‌باشد. مشترکین با دیماند (قدرت) بیش از یک مگاوات همچنان مشترک شرکت برق منطقه‌ای یا توزیع نیروی برق خود هستند و مکلف به پرداخت هزینه ترانزیت برق، آبونمان، تجاوز از قدرت، بهای انرژی راکتیو، عوارض برق، مالیات بر ارزش افزوده و مابه‌تفاوت اجرای مقررات به شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای هستند.

در پایان، اگر قصد دارید هزینه‌های برق خود را کاهش دهید، در اولویت آخر خاموشی قرار بگیرید و از جریمه 1.2 حداکثر نرخ بازار برق و همچنین نرخ آزاد برق سبز جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید برق، با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

بله، خرید برق بالای یک مگاوات هزینه‌بر است، اما با در نظر گرفتن بازدهی و کارایی، می‌تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد.

تکنولوژی‌های مختلفی از جمله توربین‌های بادی، پنل‌های خورشیدی، موتورهای دیزلی و ژنراتورهای گازی برای تأمین برق بالای یک مگاوات استفاده می‌شوند.

در انتخاب تامین‌کننده برق بالای یک مگاوات، عواملی همچون اعتبار، تجربه، قابلیت اطمینان و پشتیبانی پس از فروش اهمیت دارند.

برای دسترسی به برق بالای یک مگاوات، بهتر است با تامین‌کننده مورد نظرتان تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

خرید برق بالای یک مگاوات
جهت ارتباط با کارشناسان ما لطفا فرم زیر را پر کنید
4.8/5 - (6 امتیاز)